Впровадження ґендерного компоненту в освітній процес Академії - вагомий внесок фахівців країн-членів НАТО
Важливим фактором під час впровадження ґендерного компоненту у навчальний процес Академії Національної гвардії є врахування міжнародного досвіду, зокрема, Збройних Сил Канади. Протягом тижня в навчальному закладі Національної гвардії України працював радник з питань жінок, миру та безпеки представництва НАТО в Україні майор Стів Вінтерс. Якими є основні особливості у впровадженні ґендерного компоненту в навчальний процес, дізнавалися під час інтерв'ю з військовослужбовцем.
- На що, на Ваш погляд, в першу чергу потрібно звертати увагу, коли ми говоримо про таку важливу, але ще не до кінця зрозумілу для кожного тему ґендерної рівності?
Я хочу пояснити всім, що ґендер – це не тільки про жінок та чоловіків або боротьбу між ними в питанні, хто з них сильніший. Поняття ґендер більш широке, адже включає соціальні ознаки, яких набуває жінка або чоловік у суспільстві. Гендерна політика також дозволяє нам відчувати потреби цільової аудиторії (молоді, людей похилого віку, матерів, батьків).
- Яка головна мета Вашого перебування в Україні, особливо в рамках співпраці з Національною гвардією України?
Моє завдання як радника з питань жінок, миру та безпеки представництва НАТО в Україні - знайти всі ініціативи та надати допомогу з цього питання в секторі безпеки України. Впевнений, що для створення сильного та ефективного сектору безпеки та оборони в Україні, необхідний відчутний прогрес у реалізації ґендерної політики. За 5 місяців співпраці я неодноразово переконався, що ваша держава прагне використовувати всі можливості для отримання досвіду Альянсу в впровадженні ґендерної рівності, включаючи всі запропоновані програми як національні, так і міжнародні.
- Якщо переходити на площину Академії Нацгвардії, то які особливості щодо впровадження питань ґендерної рівності є особливо актуальними для навчального закладу військового спрямування?
Оскільки система освіти Канади відрізняється від України, я розумію, що можу надати лише засоби та рекомендації щодо впровадження ґендерного компоненту в навчальний процес. А керівництво та безпосередньо представники Національної гвардії України, спираючись на досвід Збройних Сил Канади, оберуть власний шлях щодо подолання проблеми ґендерної нерівності. Безпосередньо в Академії я хотів донести до керівництва та викладачів, які впроваджують ґендерний компонент у навчальний процес, що таке ґендерноорієнтований підхід, наскільки він важливий у процесі підготовки майбутніх офіцерів та з чого саме потрібно розпочинати його впровадження. Необхідно відмітити, що в Академії Нацгвардії проведена вагома робота в цьому напрямку. Спілкуючись з офіцерами, курсантами та викладачами я побачив потенціал та, що найголовніше, бажання кожного змінювати систему задля впровадження нових підходів, які стосуються не лише ґендерних питань. Вважаю, що найголовніше з чого потрібно розпочати – це зробити аналіз та створити довгостроковий стратегічний план дій та розвитку. Для мене дуже важливо поспілкуватися з тими, хто причетний до ґендеру: керівництво, викладачі та курсанти. Я хотів донести кожному, що в навчальних закладах необхідно навчати, перш за все, ґендерному мейнстримінгу.
- Які побажання Ви маєте для гвардійців?
З першого дня мого перебування в Україні я спілкувався з великою кількістю осіб із парламенту, а також різних цивільних та військових організацій. Відтак, познайомився з особистостями, які задіяні у питаннях ґендерної рівності вашої країни. Я безмежно щасливий, що ці люди, а більшість з них жінки – готові до глобальних змін. Бажаю, щоб переосмислення тих цінностей, які впроваджуються в розбудову української держави, стали для вас новим поштовхом для реалізації своєї особистості, бо саме особистості є творцями історії.
Відділ міжнародних зв’язків, інформації та комунікації НА НГУ