новини

Гвардійські інформаційники напрацювали комунікаційні плани, як підняти імідж Нацгвардії

29.10.2021 18:09

Пресофіцери Національної гвардії з різних регіонів України пройшли триденні навчання зі стратегічних комунікацій. Збори проходили за допомогою відеоконференцзв’язку.

Комунікації у кризових ситуаціях, контент-аналітичні дослідження медіа та соціальних мереж, сучасні підходи до створення репортерських, аналітичних та рекламних матеріалів, психологічні особливості підготовки інтерв’ю з військовослужбовцями, боротьба з фейками, сторітейлінг,особливості підготовки контенту для різних соціальних мереж та ефективні стратегії його просування, роль соціокультурних проєктів у формуванні іміджу Національної гвардії – організатори підготували для пресофіцерів насичену програму.

Так, у четвер на пресофіцерів чекали тренінги від викладачів кафедри медіакомунікацій соціологічного факультету Харківського національного університету Олени Зіненко, Філіпа Диканя, відомого режисера та телепродюсера Льва Кокшарова, письменниці, журналіста та популярної блогерки Ганни Гін.

«Національна гвардія України постійно прогресує у прагненні бути відкритою для суспільства. На її офіційному сайті та сторінках у соцмережах, я бачу специфічний військовий контент, який проте цілком доступний для розуміння цивільного читача і є, безумовно, цікавим. Це дуже цінний здобуток, і я бачу як інші силові структури теж намагаються рухатися у подібному напрямку та конкурувати з гвардійцями», – поділився своїми спостереження журналіст та старший викладач кафедри медіакомунікацій соціологічного факультету Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна Філіп Дікань.

Також медіаексперти зазначають: надзвичайно важливий діалог і у самій структурі, тим більше, якщо вона сформована за принципом військової ієрархії.

«Залучення широкого експертного середовища до розв’язання комунікативних кризових ситуацій є надзвичайно цінним ресурсом. Сьогодні контекст та виклики так швидко трансформуються, що єдиною адекватною відповіддю на це є міжгалузева комунікація. Зазначу також, що важливо чути не лише суспільство, але й одне одного. Наразі горизонтальні рівні комунікації не менш важливі за ієрархічні вертикальні, традиційні для військових структур», – запевнила старша викладачка кафедри медіакомунікацій соціологічного факультету Харківського національного університету імені Каразіна Олена Зіненко.

Серед учасників зборів – чимало досвідчених військовослужбовців, які докладають чималих зусиль для створення та підтримання ефективної регіональної мережі комунікаційників Нацгвардії.

«Дуже приємно, що харківські медіа-експерти, викладачі не втрачають інтерес і довіру до Нацгвардії та із задоволенням діляться своїми знаннями і досвідом. Колектив пресслужби НГУ значно оновився за останні роки, тож подібні заняття набувають особливого значення, дозволяють початківцям швидко інтегруватися у військову журналістику. Як відзначають самі тренери, за останні роки якість контенту, підготовленого пресофіцерами значно покращилася, і це дуже важливо, на мій погляд!», – зазначає начальник відділення інформації і комунікації Східного ТУ Дмитро Образцов.

Поза тим до навчальних зборів долучилися не лише представники підрозділів інформації та комунікації, але й курсанти Національної академії Національної гвардії України. Для них це новий досвід і можливість набути практичних навичок у створенні медіаконтенту.

«Багато цікавого дізнався про те, як правильно знімати відео, про вигідні ракурси, композицію, монтаж. Про те, як зробити таке відео, яке буде сприйматися та подобатися людям», – розповів курсант четвертого року навчання гуманітарного факультету НАНГУ Владислав Рімша. Він зізнається, що на даний момент вже багато сам знімає і монтує, і, не виключає, що у майбутньому стане пресофіцером.

«Я тут вже другий день. Лектори дуже доступно доносять інформацію і вчать нас робити те саме відповідним чином. Скажімо, вчора я відкрила для себе контент-аналіз, який дозволяє зрозуміти те, у якому напрямку рухатись, щоб мати гарний діалог з аудиторією, підписниками. А сьогодні я дізналася більше про світ відео. Про те, що як зробити не лише красиву, але й насичену смислом картинку», – поділилася курсантка п’ятого року навчання гуманітарного факультету Валерія Катріченко.

У живій дискусійній формі офіцери ділилися проблемами і напрацюваннями з їх вирішення. Викладачі  поділилися прогресивними технологіями для перемог в інформаційних битвах. Окрім того, роботу військових комунікаційників оцінив та відповів на питання про основні меседжі державних стратетегічних комунікацій керівник зборів, прессекретар командувача НГУ, підполковник Руслан Музичук.

Журналіст, блогер Олександр Костенко, один із менторів зборів сьогодні, розповів: «По-перше, такі заняття є життєво необхідними для пресофіцерів. Зараз, як я бачу, армія зробила колосальний крок завдяки таким семінарам і вони повинні проходити частіше. Адже медіа змінюється щосекунди і кваліфікація пресофіцерів повинна рости. Аудиторія дуже вразила. Всі ставили питання не первинного рівня пізнання, а вже з глибини. Видно, що всі присутні роблять роботу, яка їм подобається. Сьогодні говорили про ефективні стратегії просування контенту в соцмережах та як визначати цільову аудиторію для розповсюдження меседжу. Також про важливість інструментів розповсюдження. Адже до нас щодня надходить нова інформація. А для військових структур це удвічі важливо. Тому що слово, сказане в соціальних мережах звичайним громадянином – це одне, а військовим, ще й у воюючій країні – це зовсім інше. Тому пресофіцери повинні підходити до висловлювань з особливою серйозністю, чому ми і вчилися».

«Я вже втретє викладаю на зборах пресофіцерів. Уперше це було у 2018-му. За ці роки я спостерігаю, що змінюється в медіарепрезентації Національної гвардії України. Те, що за три роки відбулося,  неймовірно шалений інформаційний вибух. Ми бачимо сучасний стиль, якісні фотографії, вдалі тексти. Дуже влучно підібрана SMM-стратегія,  зазначила в. о. завідувач катедри медіакомунікацій соціологічного факультету Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна Лідія Стародубцева.  З першої миті перебування в авдиторії я відчула тепло та віддачу. Навіть питання, що ставили пресофіцери, провокували до подальших роздумів. Сьогодні я розповіла про найактуальнішу проблему, яка стосується комунікацій у соціальних мережах – це конвергентність контенту».

Такі навчально-методичні збори – це не лише набуття нового досвіду і можливість набути практичних навичок у створенні медіаконтенту, це хороша мотивація і нове коло фахових знайомств.

 

Пресслужба НГУ

Відділ міжнародних зв’язків, інформації та комунікації НА НГУ

Відділення інформації і комунікації Східного ТУ НГУ